پایگاه اطلاع رسانی گروه مهندسی برق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

پایگاه اطلاع رسانی گروه مهندسی برق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

استاد راهنمای دوره دکتری

دانشجویان دکتری لازم است در هفته دوازدهم تا سیزدهم ترم اول خود، فرم تعیین استاد راهنما (دریافت نسخه word، دریافت نسخه pdf) را تکمیل نموده و به مدیر گروه تحویل دهند. شورای آموزشی گروه با توجه به ظرفیت و تخصص اساتید، زمینه های پژوهشی دانشجویان و اولویت بندی ارائه شده توسط ایشان، استاد(ان) راهنما و مشاور را انتخاب می نمایند.

 


 

شیوه نامه ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی

  • ارزیابی جامع به منظور احراز قابلیت های آموزشی و پژوهشی دانشجو است که با نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام می پذیرد.
  • ارزیابی جامع شامل دروس گذرانده شده دوره به میزان حداقل 3 و حداکثر 5 درس به پیشنهاد استاد/اساتید راهنما و تأیید گروه آموزشی می باشد.
  • ارزیابی جامع دو بار در طول سال تحصیلی (در هر نیمسال فقط یکبار) برگزار می گردد و توسط کمیته ارزیابی جامع سنجیده می شود. زمان برگزاری در هر نیمسال به صورت زیر می باشد:

نیمسال اول تحصیلی: هفته اول آذر

نیمسال دوم تحصیلی: هفته دوم اردیبهشت

 

           توجه: دانشجو باید تمامی واحدهای درسی دوره را با موفقیت گذرانده و حد نصاب میانگین کل 16 و بالاتر کسب نماید.

          توجه: جهت شرکت در ارزیابی جامع، دانشجو باید مدرک زبان مورد تأیید دانشگاه را ارائه نماید. کسب حداقل نمره مشروط/حداقل نمره قبولی آزمون الزامی است. جدول زیر نشان دهنده حداقل نمره قبولی و حداقل نمره مشروط می باشد:

 

 

                   توجه: ارائه حداقل نمره قبولی حداکثر تا قبل از دفاع از رساله الزامی می باشد.

  • در صورت ثبت نام دانشجو در ارزیابی جامع، گروه و دانشکده پس از کسب مجوزهای لازم آزمون را برگزار می کنند. اما در صورت عدم ثبت نام دانشجو در نیمسالی که می تواند در ارزیابی جامع شرکت نماید، برای دانشجو مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات و با اخذ شهریه اعمال می گردد.
  • اگر دانشجو در ارزیابی جامع شرکت نماید و آمادگی شرکت در آن را نداشته باشد، می تواند درخواست تمدید مهلت شرکت در ارزیابی را با ذکر دلایل موجه و تأیید مدیر گروه حداکثر یک ماه قبل از شروع ارزیابی جامع به آموزش ارائه دهد. در صورت تأیید شورای گروه و دانشکده، ارزیابی جامع دانشجو حداکثر یک نیمسال به تعوبق می افتد.
  • امتحان کتبی ارزیابی جامع به صورت تشریحی و طی یک الی دو روز متوالی انجام می شود.
  • امتحان شفاهی ارزیابی جامع بر اساس اطلاعات و توانایی علمی و همچنین در مورد موضوع رساله دکتری دانشجو حداکثر دو هفته بعد از برگزاری امتحان کتبی به عمل می آید.
  • وزن امتحان کتبی و شفاهی به ترتیب 50 و 50 درصد نمره نهایی است و میانگین کل نمرات دانشجو در ارزیابی جامع نباید کمتر از 16 باشد.

             توجه: در صورتی که میانگین کل نمرات ارزیابی جامع کمتر از 16 باشد، دانشجو تنها یک بار دیگر می تواند در ارزیابی جامع شرکت نماید.

              توجه: چنانچه صلاحیت علمی دانشجو پس از 2 بار شرکت در ارزیابی جامع احراز نشود، دانشجو از ادامه تحصیل محروم می باشد.

  • نتایج ارزیابی جامع یک ماه پس از برگزاری امتحان کتبی و شفاهی از طریق گروه به شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال می شود.
  • نتیجه ارزیابی جامع به صورت قبول یا مردود در کارنامه تحصیلی دانشجو ثبت و در میانگین ترم و کل بلااثر می باشد.
  • گذراندن موفقیت آمیز ارزیابی جامع و تصویب طرح پیشنهادی رساله در گروه آموزشی شرط لازم برای شروع فعالیت های پژوهشی در دوره دکتری تخصصی است.

 

مراحل اخذ تا برگزاری ارزیابی جامع:

 

1- گذراندن تمامی واحدهای درسی با میانگین کل حداقل 16

 

2- کسب حداقل نمره مشروط/حداقل نمره قبولی در یکی از آزمون های زبان طبق جدول فوق

 

3- اخذ واحد ارزیابی جامع در زمان انتخاب واحد

 

4- تکمیل فرم اعلام آمادگی ارزیابی جامع دوره دکتری (دریافت نسخه word، دریافت نسخه pdf) و تحویل آن به مدیر گروه حداقل یک ماه قبل از زمان برگزاری ارزیابی جامع

     توجه: کارنامه کل و کپی مدرک زبان به این فرم پیوست گردد.

 

5- مطرح شدن درخواست دانشجو در شورای تخصصی گروه

 

6- مطرح شدن درخواست دانشجو در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده

 

7- در صورت تأیید گروه و دانشکده (تأیید درس ها و ممتحن آن ها و تعیین تاریخ دقیق برگزاری)، دعوت نامه شرکت در ارزیابی جامع برای دانشجو صادر می گردد.

 

8- برگزاری امتحان کتبی ارزیابی جامع در زمان مقرر

 

9- برگزاری امتحان شفاهی ارزیابی جامع حداکثر دو هفته پس از امتحان کتبی

 

10- اعلام قبولی/عدم قبولی در ارزیابی جامع به دانشجو